Telefonische Agressie

Wil jij jezelf sterker voelen in agressiehantering aan de telefoon? Technieken aanleren om het beledigen of schreeuwen door de telefoon te begrenzen? En de ander te kalmeren? Zodat jij je weer prettig voelt en het telefoongesprek kunt voortzetten? In onze agressietraining leer je een methodische aanpak vanuit 6 invalshoeken. Waarmee jij telefonische agressie beter leert voorkomen. En waarmee jij het agressieve en emotionele gedrag van de ander leert sturen. Zodat jij de situatie meester blijft in ieder telefoongesprek!

Dit is wat onze telefoon- agressietraining jou brengt
Vanuit 6 invalshoeken meer zelfvertrouwen en kracht in het voorkomen en begrenzen van agressie via de telefoon. Bewezen methodieken. Waar jij echt iets aan hebt! Zonder in te leveren op klantvriendelijkheid! Dat is wat je leert!

  • Je weet hoe je de kans op agressie verkleint. Minder incidenten dus!

  • Je weet het telefoongesprek vroegtijdig te sturen

  • Je voelt je krachtiger in agressiehantering. Je heb je eigen emoties in de hand.

  • Je herkent de 4 agressievormen en stemt je aanpak daaropaf

  • Je kunt een perfecte combinatie maken tussen klantvriendelijk zijn én helder zijn over niet-toelaatbaar gedrag!

  • Je bent effectief in het aanspreken op ‘het overschrijden van regels’

  • Je bent in staat om reacties na ‘slecht nieuws’ en ‘weigeren’ op te vangen

  • Je weet een dreigende situatie om te zetten naar een ‘goed’ gesprek

  • Je weet van een ‘klagende’ klant een blije klant te maken

  • Je weet een agressie-incident snel weer ‘los te laten’

  • Je helpt je collega’s een agressie-incident te verwerken

  • Je kent je eigen kracht en valkuilen in agressie-situaties en handelt daarnaar.

Blok 1 | Zelf-analyse – Je eigen agressie-emotiemeter als stevig fundament
Hoe maak jij gebruik van je eigen emoties als radar en kompas in agressiesituaties? Zelfanalyse ‘in het moment’ als basis om je sterk te voelen in agressiesituaties.
>> Je eigen fysieke signalen voelen en herkennen.
>> Je eigen natuurlijke reactie op agressief gedrag

Blok 2 | Verklein de kans op agressie
Wat kun jij actief doen om agressie te voorkomen? Leer 3 methoden om de kans op agressie aantoonbaar te verkleinen
>> De top 5 agressie-opwekkers in jouw praktijk
>> Praktisch oefenen in de agressie-opwekkers en de reactie in goede banen leiden

Blok 3 | Analyseer (en herken) de agressievorm in 8 seconden
Hoe onderscheid jij supersnel de 4 agressievormen?
>> De 4 agressievormen in 3 gradaties
>> Een snelle analyse. Quick scan van intonatie en woordkeus
>> Oefenen met acteur en met elkaar. Zelf doen om beter te herkennen

Blok 4 | Houd jezelf in het groen – zelfcontrole
Hoe houd jij de regie over je eigen emoties? Hoe kom je snel weer ‘in control’? Zodat je helder kan denken, snel kan beslissen en effectief kan reageren naar de ander.
>> Je eigen emotie als alarmsysteem
>> De basis: Welke zit- of sta-houding geeft jou de beste kansen?
>> Gedachtenkracht: Je eigen emoties beïnvloeden door gedachtes sturen

Blok 5 | Effectief reageren in de 4 agressievormen
Hoe reageer jij non-verbaal en verbaal op de agressie? Je vergroot jouw invloed op het telefoongesprek en het gedrag van de ander. En dat voelt heel goed!
>> Welke verschillende aanpakken onderscheiden we? Kennen om te kunnen
>> Regie pakken, aansluiten en contact maken.
>> Klantvriendelijk én helder over niet acceptabel gedrag
>> De angel uit de agressiesituatie halen. Begrip tonen? Of een grens stellen?
>> Duidelijk, helder én vriendelijk communiceren zodat ‘je samen in gesprek kunt blijven’

Blok 6 | Het agressie-incident weer ‘los laten’
Hoe help jij jezelf en je collega om de situatie goed te verwerken? En hoe laat je jouw emoties weer los. Een bewezen methodiek om het werk weer ‘schoon’ voort te zetten.
>> Ontladen in 1 minuut!
>> Veilige werksfeer creëren: onderlinge vertrouwen en betrokkenheid
>> Eerste collegiale opvang: waar en hoe?

Meer dan een training!
Het verschil maken voor jou! Dat is waar wij voor gaan.
Ons trainingstraject ziet er als volgt uit:

Voorbereiding
De trainer vraagt jou per email naar concrete agressiesituaties waar jij mee te maken hebt. En naar jouw persoonlijke leerwensen natuurlijk. Ook vragen we je jezelf in een half uurtje in te lezen. Zo zijn wij en jij goed voorbereid!

Training – kies voor 2 of 3 dagdelen 
Je ontwikkelt jouw effectiviteit in agressiehantering aan de telefoon. Bewezen methoden voor meer impact in agressiesituaties. Je traint jezelf met ondersteuning van een ervaren acteur in concrete situaties uit jouw eigen praktijk.

Incident-coaching
Heb je een agressie-incident gehad? Bel dan met je trainer. Om het incident en jouw emoties en reacties te evalueren. En jouw vragen te stellen. Jouw trainer helpt je om jouw ervaring te koppelen aan de methoden uit de training.
Het leereffect is groot.

4 maanden follow’up
Na het eerste trainingsmoment start ons follow’up programma voor blijvend effect. Onze trainers ondersteunen jou nog 4 maanden lang in de praktijk.

Voor blijvend effect ondersteunen we je ook na de training.

Incident-coaching
Heb je een agressie-incident gehad? Bel dan met je trainer. Om het incident en jouw emoties en reacties te evalueren. En jouw vragen te stellen. Jouw trainer helpt je om jouw ervaring te koppelen aan de methoden uit de training. Het leereffect is groot.

4 maanden follow’up
Direct na het eerste trainingsmoment start ons follow’up programma voor blijvend effect. Onze trainers ondersteunen jou via e-coaching nog 4 maanden lang in de praktijk

BROCHURE DOWNLOADEN >>
Nu offerte aanvragen >>

Kenmerken

  • Invloed in telefonische agressie
  • In 4 agresievormen effectief
  • Inclusief 4 maanden follow up
  • Kies voor 2 of 3 dagdelen

Vragen? Bel Arjan

 

088 – 714 00 00

info@agressietrainingnederland.nl

BROCHURE DOWNLOADEN >>
Nu offerte aanvragen >>